پاییز زیبا در مشهد
نوشته شده توسط : gheirati

پاییز در مشهد هم مانند دیگر فصل های سال زیبایی خودش را دارد حتی زرد و قرمز شدن برگ درختان و ریختن آن روی زمین و پا گذاشتن روی برگ ها شنیدن صدای خرد شدن آن ها زیر پا واقعا دل انگیز است. چه زیبا می شود بار و بندیلمان را ببندیم در گوشه ای دنج، کنار رودخانه ای روان با صدای پرندگان... بوی هیزم... ساعت ها در کنار خانواده بودن لذتی وصف ناپذیر است پاییز فصل رنگ های زیباست رنگ هایی که شاید مانند آن هارا ندیده باشیم زرد، قرمز، قهوه ای  و حتی صورتی ...

پاییز زیبا در مشهد

مشهد جاذبه هایی دارد که در فصل پاییز زیباییشان چندین برابر می شود هوای خنک کنار آتیش و چایی تازه دم آتیشی... بسیار دلچسب است توصیه می کنم تا پاییز تمام نشده حتما در این فصل به مشهد سفر کنید پاییزی که اینگونه شروع شود یقینا تا آخر سال پر انرژی و شاد خواهید بود. حتی شده برای مدت کوتاه رفتن به دل طبیعت مشهد بس شگفت انگیز است. اخلمد با آبشار و باغ های زیبایش، طرقبه با رستوران های سنتی، صنایع دستی، بازاربین المللی بعثت و ...

شهر تاریخی کلات در نزدیکی مشهد است. علاوه بر جاده ی پر پیچ خم و زیبایش مهم ترین یادگار نادرشاه، قصر خورشید و آبشار زیبای ارتوکند نیز در آنجا سبب جذب گردشگران بیشتری شده است.

پاییز زیبا در مشهد - آبشار قره سو

آبشار قره سو

ازهمه زیباتر آبشار قره سو در جنوب شرقی کلات است. شاید تا بحال اسم این جاذبه گردشگری زیبا در مشهد را نشنیده باشید و یا از شنیدن اسم آن متعجب شوید... دلیل نام گذاری این اسم چیست؟

 ریشه این اسم ترکی است به معنای سیاه، کف رودخانه پوشیده از سنگ های سیاه است که سبب سیاهی رنگ آب نیز شده است. زیبایی آبشار های این منطقه وصف ناپذیر است. وجود هشت آبشار با نردبان فلزی که در آنها تعبیه شده خیلی راحت می توانید به بلندترین نقطه های آبشار بروید ارتفاع این آبشار ها 8 متر است.

روستای گرینه - پاییز مشهد

روستای گرینه

روستای گرینه در شمال شرقی نیشابور، در ضلع شرقی شهر زیبای درود و شهر زیارتی قدمگاه در دامنه کوه واقع شده است. آبشار گرینه یکی دیگر از جاذبه های گردشگری می باشد. بهترین زمان برای رفتن به این منطقه ییلاقی و سرسبز اواخر بهار تا اوایل پاییز می باشد. آبشار گرینه به دلیل قله های بلندی که دارد بسیاری ازگردشگران را برای بالا رفتن از آن ها مجذوب خود می کند.

روستا گرینه در گذشته گبرینه بود که محل سکونت زرتشتیان بوده است هم اکنون نیز آثار قدیمی نظیر قبر و حمام زرتشتیان در آن وجود دارد.

از محصولات این روستا می توان به آلبالو، سیب، هلو، گیلاس، عسل کوهی و زعفران اشاره کرد شما می توانید با اطمینان خاطر نسبت به مرغوب بودن آنها این محصولات را خریداری کنید و به اقتصاد مردمان مهربان و میهمان نواز این روستا کمک کنید.

بند گلستان - پاییز مشهد

بند گلستان

یکی دیگر جاذبه های گردشگری مشهد که با وجود گذشت زمان از قدمت آن هنوز هم مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می گیرد بند گلستان است. این رودخانه از پیوستن سه جویبار دهبار، مایان و جاغرق در نزدیکی حصار به وجودآمده به دلیل بارندگی های خوب در سال های اخیر این رودخانه معمولا پر آب است ولی بهترین زمان برای رفتن به این منطقه اواخر تابستان و یا اوایل پاییز می باشد. از امکانات ویژه بندگلستان امکان قایقرانی در آب های آن می باشد که علاقمندان به قایق را به سمت خود جذب می کند. چیزی که سبب تمایز این رودخانه می شود حفظ شکل طبیعی و اولیه این رودخانه می باشد.

بند گلستان - پاییز مشهد

در ساخت و قدمت این بند ابهامات زیادی وجود دارد بعضی به دوره شاهرخ میرزا و گوهر شاد خاتون اشاره کرده اند. برخی معتقدند قدمت این بند به دوران صفوی بر می گردد اما در "کتاب اسناد و مکاتبات تاریخی ایران" به احداث ساختمان بند توسط "سلطان ابوسعید بن سلطان محمد بن میران شاه بن تیمور" اشاره کرده که در سال ۸۶۱ هـجری قمری بعد از تصرف هرات به حکومت رسید و در سال 873 به قتل رسید. علاوه بر صخره های بلند و محکمی که اطراف این سد است و سبب استحکام بنا شده در سال های اخیر توسط آستان قدس رضوی مرمت هایی انجام شده که سبب حفظ استقامت بیشتر این بند شده است.

از سایر جاهای زیبای اطراف مشهد می توان به جاغرق و چالیدره اشاره کرد که در مقاله های بعدی بطور مفصل از زیبایی و امکانات ویژه ی این مناطق صحبت خواهیم کرد.

 





:: برچسب‌ها: پاییز زیبا در مشهد , سفر به مشهد , پاییز زیبا ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: